Midsommarfirande

Ungefär så här såg det ut i Märsta fast det var mer folk, bilden är från 2007 men det är vår park och samma folkdanslag. Ja det var till och med en övervintrande dalmas där med knätofsar och slidkniv som sökte ett hederligt gammaldags knytnävsslagsmål , näää nu ljög jag fast kniven såg jag i allafall. Jag undrar hur det går för Eva och Göran som ligger ute med båten? det blåser rätt bra så det kan ju vara lite jobbigt om man hamnar lite fel när man ankrat upp eller om vinden vänder på natten och man måste upp och flytta sig till lä.




Jag har lagt med en länk där man kan studera hur ett svenskt midsommarfirande egentligen ska gå till, så här gick det till på tidigt 80- tal, innan alkoholupplysningen förstörde all glädje för svenskarna och alla gamla hembränningsapparater gick till skroten. Jag undrar jag om inte alkoholkulturen blivit bättre efter att alkoholpriserna har sänkts på systemet och folk slipper använda fulsprit.
http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&videoid=3018979,

Kommentarer
Postat av: gerdad

Huvvaligen !

2008-06-21 @ 17:20:37
Postat av: Annelie

Precis som en midsommar ska vara! Not!!!

2008-06-22 @ 15:52:32
Postat av: Baronessan

Precis som hemma - suck!

2008-06-26 @ 12:55:57
URL: http://viskning.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0