Hårnålar Överallt

Nu får det vara nog! Jag hittar dessa förbannade pinnar överallt, nu senast bland mina verktyg. Jag undrar hur många som tillverkats? Om vi tar min familj som typ excempel så bor det tre fruntimmer här de äger säkert 100 pinnar var  plus alla borttappade. Det blir 300 pinnar gånger minst 2 miljoner fruntimmer i sverige. vi talar alltså om flera hundra miljoner pinnar.  det om något är väl resursslöseri när dom skulle klara sig med fyra (4) stycken var om dom höll reda på sina ägodelar istället för att stoppa dom bland mina verktyg. Nu blev det jobbigt, jag började räkna på hela jorden befolkning men det blev lite konstigt. när jag kom till u-länderna började jag fundera på om dom har hårnålar och tappade bort mig. Jag tror dom har bättre miljötänk  dom använder säkert kvistar eller något annat miljöbra. Finns det ingen därute som kan berätta hur man löser pinnproblemet, kanske sätta ihop dom 4 och 4 med ett snöre det skulle ju faktiskt fungera rätt bra det håller ju ner håret mellan pinnarna. fast det är klart då hittar man väl snörstumpar överallt också. 



Kommentarer
Postat av: Eva

Man höjer priset på dem - 75 kr per hårnål. Då ska du se att det blir ordning och reda bland verktyg och sminkväskor!

2008-06-12 @ 15:29:55
URL: http://evabjorklund1.blogg.se/
Postat av: jonie

Jag köper nya paket (cirka 30 stycken i) varannan månad ungefär. Jag undrar också vart dom tar vägen med tiden? Kanske ska börja leta på konstiga ställen som i verktygslådor då, eller varför inte i dammsugarpåsen? Där lär man kunna fynda!

2008-06-12 @ 17:12:48
URL: http://jonies.blogg.se/
Postat av: maria

haha du har för mkt tid och för lite att göra käre far!

2008-06-12 @ 23:56:22
URL: http://maka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0