Sigvard

Nyligen hemkommen från fiskeresan tänkte jag berätta en liten anekdot från Kaxås.
Vi åker in på ICA för att köpa lite mellanmål och fråga efter fiskekort. Svar åk upp till Sigvard,   Sigvard?  ja Sigvard, Jaha vart bor Sigvard då, han bor inte han säljer bensin, jaha vad heter den bensinmacken då, nä han säljer skotrar uppe i backen vid sin bensinmack. Småflinande åker vi iväg till Sigvard går in på macken och jag säger Hej Sigvard och tror att han ska se ut som en fågelholk i ansiktet. Men inte då tydligen känner hela Norrland Sigvard, så det blev inte nån reaktion som helst. Annars var allt som vanligt Sigvards fru sa som förra gången vi var uppe för 20 år sen, int behöver ni nå kort int dä e bar å fiske. Fast den här gången blev vi faktiskt kontrollerade en gång så det var nog tur vi hade fiskekort . Fast det är klart hur skulle fiskepolisen kunna ta oss han var så gammal att han inte orkade gå ur bilen och käppen låg i passagerarsätet. En gång i tiden när vi var däruppe så åkte vi ner på en privat väg för att komma till älven, när vi ska därifrån så står det en gubbe och bankar ner en stolpe mitt i vägen framför oss vad göra, vi skickar  såklart ut den minsta vi har Anita eftersom ingen annan vågar, vad jag vill komma fram till är att med detta i minnet så frågar vi en gubbe som kommer gående upp efter just den vägen om vi kanske kan få åka ner. Men se det går inte där nere står det stugor så dit kan man absolut inte åka ner å dessutom så går det inte fiska där, men åk till Lillvågen där brukar dom andra turisterna fiska. Gubbjävel  var säkert son till den där som slog ner stolpen var det första Mikael sa när jag kom in i bilen igen, Jag kan berätta att det var svårt att  se vägen genom skratt-tårarna ett bra tag efter det.
 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0