Paris

Åkte till Paris i dagarna tre med frugan och ett par till. Romantisk stad, Jo pyttsan jag har väl aldrig gått så mycket i mina dar och ändå åkte vi tunnelbana som ett par dårar. Jag tror jag kan varenda bakgata, småbutik, samlarbutik, loppmarknad och antikvariat. För att inte tala om Eiffeltorn och Triumfbågar, fast det är klart det var ganska trevligt, vädret var fint och att fransmän inte kan Engelska kom på skam det var bara tunnelbanepersonalen som inte skötte sig. Vi åt frukost en morgon och frugan såg att infödingarna plockade av papper från sockerbitarna och slängde på golvet, japp då fick man skämmas igen hon tog givetvis seden dit hon kom och började slänga skräp omkring sig. När jag påpekade det olämpliga i uppträdandet så pekade hon bara och skrattade. Återkommer med fler skrämmande historier från Paris senare.   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0