Pakistan

Idag när vi skulle ut med båten såg vi svärmor på väg från Coop så frugan sa lägg runt i rondellen så skjutsar vi hem henne. Sagt och gjort hon skulle bara på bernina och kolla om hennes gamla symaskin var lagad och handla tvättmedel på Willy först,  jag följde efter in på affären eftersom jag kom på att nåt godis kunde vi ju alltid  köpa med oss. Döm om min förvåning när jag kommer till kassan där står Gerda och tanten från Pakistan och pussar på kinden (dom som läst  http://gerdad.blogspot.com/2008_06_01_archive.html 18 juni Ett Möte vet  vem jag talar om)  Då jag läste bloggen kunde jag se en tant framför mig å tror ni inte att det var hon. Det kanske inte finns så många tanter i Märsta som ser ut som en typisk Pakistanska, heter det så? men nog var det gulligt att se, dom förstår inte ett ord av vad den andra säger men har ändå en viss förståelse, är man bara lite vänlig kan man överbrygga många hinder. Fisket hur gick det då, ja nu blev det tjat om tävling igen jag leder faktiskt sa hon som jag lever ihop med. Hon fick väl blodad tand efter förra turen då hon hade turen att vinna. Den här gången tyckte jag att jag vann eftersom jag fick två fiskar mer men då mumlade hon nåt om att hon faktiskt leder med två fiskar från förra turen så nu är det oavgjort. Vad ska man göra för att vinna när det inte går att vinna jag får nog lämna henne hemma.

Kommentarer
Postat av: Eva

Kvinnor vinner alltid - på ett eller annat sätt. Allt beror på hur man räknar!!

2008-07-04 @ 07:54:55
Postat av: M@gs

Haj och val... Tjenare

Kram Maggan, (Annelies knäppa kompis...)

2008-07-05 @ 18:29:29
URL: http://www.maggelimaggs.blogspot.com
Postat av: M@gs

Du har förresten en kul liten sak i din blogg.

Sen kan ingen säga att du aldrig vunnit något... hihi

Kram

2008-07-07 @ 20:40:49
URL: http://www.maggelimaggs.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0