Båtvakt

Inatt var det dags för årets höjdpunkt, båtvakt. först tog vi upp båten och tvättade under vattenlinjen sjösatte och konstaterade att den gick som ny 7 knop högre toppfart, fast det kanske inte är så konstigt den såg ut som en heltäckningsmatta  under av all beväxning.  Kl 2100 hade det inte hänt nåt, kl 2300 hade det inte hänt nåt, kl 0100 somnade Anita kl 0230 vaknade Anita kl 0400 åkte vi hem såg två rådjur på vägen. Man klagar över att det är tråkigt att gå vakt men vad är alternativet att  det kommer ett gäng båttjyvar, kanske Polacker eller Ryssar vad gör man då? Kanske som Anita tänkte göra, jag var ute på planen och tvättade båten och hon gick in i Klubbstugan så hörde hon att det krasade i gruset utanför och letade efter batongen, tänkte väl hon skulle hoppa fram och överraska mig. Det var väl en djävla tur att dom tagit bort batongen för det var en annan klubbmedlem som kom in i stugan, jag kan tänka mig hur han skulle reagera.  Brukar du alltid slå oskyldigt folk, eller,,, ryktet går i klubben hon slår sin man med batong. Nej dags att sluta svamla man kanske skulle sova middag och försöka ta igen lite förlorad sömn. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0