Tvångstankar

Nu känns det som man måste skriva lite eftersom det var ett tag sen, inte vet jag om vad har inget kul att berätta. Tänkte ett tag medans jag tittade ut genom fönstret, då dök det upp. Ljuset som bara finns hemma på våran gata, sol och kolsvarta regnmoln samtidigt. jag tar en bild och lägger ut det kan ju bli kul. Efter att tittat på bilden ett tag så var det inte så kul längre, det står en tjej i vitt som jag inte såg när jag tog bilden.  Hon kommer från något boende för mindre bemedlade i närheten, jag ser henne nån gång per vecka och hon står alltid ensam och tittar in i nån vägg eller buske, det enda sällskap hon har är en katt som dyker upp ibland när den själv vill, då kan dom ta sällskap en bit och hon skiner upp. Liksom blir kontaktbar eller vad man ska kalla det , efter ett tag så tröttnar katten och hon hittar en ny buske att titta in i. Jag har försökt heja nån gång när jag går förbi, då ser hon livrädd ut så jag har slutat med det. Vad vet man hon kanske trivs med sina buskar hon kanske pratar med dom och kanske får hon rätt svar.



Kommentarer
Postat av: ger.dad

Medryckande text,

intressant bild.

2008-08-04 @ 08:47:47
Postat av: Anonym

håller med, bra skrivet

2008-08-04 @ 12:49:32
URL: http://maka.blogg.se/
Postat av: Eva

Tror att det finns många tillfällen när man hellre skulle ha pratat med närmsta buske än men nåt knäppo som svarar helt tvärs emot vad man tycker!



Fin bild!

2008-08-04 @ 15:08:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0