Junsele resan

Så har vi äntligen tagit oss upp till norrland, det var 5 år sen vi var uppe senast. Det hände en grej med hyrbilen när vi åkte från Östersund, vid första stoppet så fortsatte det att surra i bakluckan, naturligtvis konstaterade jag att det var bränslepumpen som inte slog av, jaha så har tryckswitchen sagt upp sig. Vad gör vi åt det då ja det värsta som kan hända är väl att batteriet tar slut, jag får ta starthjälp av Lennart isåfall. vid framkomst surrade det bra mycket saktare jaha det kanske ska vara så här då, efter fika och macka hos Berglunds så var det tyst när vi kom ut till bilen. Det var en ny variant tänkte jag, moderna system kanske är så här. Vid sänggång tar jag min eltandborste (som legat i bakluckan) gick från hyrstugan till duschen  på campingen trycker på startknappen, nån som tror den har slut på batteri? japp det var den som surrade i bakluckan. gissa om det var jobbigt att borsta tänderna utan batterier. När vi var på sightseeing runt byn såg vi en älg på 4 meters avstånd helt oblyg, kameran låg naturligtvis i bakluckan. efter att besökt svärmors barndomshem tänkte jag vi tar väl fram kamera i allafall det kan ju dyka upp nåt kul. Älgen stod kvar där vi lämnat den så jag tog ett par bilder.





Dom sa att man ska passa sig för älg när dom fäller öronen bakåt, dom ska tydligen vara sura då, men vad fan lite får man väl chansa om man ska få en bra bild

.

Kommentarer
Postat av: svärmor

Tack för att du tog oss helskinnade

först genom Arlandas labyrinter

och sen på tjälskadade grusvägar,

förbi både älgar och renar,

till en helmysig Junselesamvaro !

Och som varje äkta safariledare

såg du till att vi kom oskadda

tillbaka hem igen också !

2008-07-27 @ 07:39:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0