Har hösten kommit?

I morse vid 5 snåret när jag gick till jobbet var det 8 grader och fuktigt i luften. Inte utan man fick lite höstångest när torkarna i bilen gick igång. Tänkte att jag skulle hjälpa kompisen med båten på eftermiddagen, hoppar i shortsen och en t-shirt det kan inte vara slut på sommaren än. Kommer ner till båten fryser som en hund och tänker att det är sensommar. Efter ett tag tittar solen fram och den värmer. Tittar på Lennart som sliter med att tvätta båten och naturligtvis kommer jag med glada tillrop emellanåt. När jag skrev kompisen så kom jag att tänka på en gubbe från Junsle, kommer inte ihåg namnet men han hade i allafall fått en Crescent i present. och När vi ändå pratar om original så var det tydligen en annan gubbe däruppe som i princip var blind men det gjorde inte så mycket när han körde bil för hans gumma tittade åt honom, han höll sig tydligen bara i dom närmaste trakterna där han kört förr., Sollefteå, Luleå, sundsvall, nääää nu ljög jag igen, att det ska vara så svårt att hålla sig till sanningen. Kan det bero på att jag tycker så mycket om fiske å där är det allmänt känt att det ljugs och luras så fort man kan komma åt, jag kan ta ett exempel jag fick en harr för ett tag sen den vägde ca 1,5 kg då, nu har den faktiskt vuxit lite jag tror bestämt att den vägde närmare 2 kg. Fråga om ett år så ligger den nog bra nära svenska rekordet, hur kan det nu komma sig att alla sportfiskare är notoriska lögnare, ja en förklaring kan ju vara att alla som fiskar lite till husbehov har samma behov att hävda sig. Om man tänker efter lite så har alla varit med om fiskafängen där den ja just den fisken slet sig, spöt gick av osv tänka sig det är inte bara är jag som tappat den fisken.

                                                                                                              

Kommentarer
Postat av: Denkan

Ett sånt levande språk. Kändes som att själv vara där. Mums.

2008-08-08 @ 14:49:21
URL: http://denkan88.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0